شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 11 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۴۹:۲۲

بارگیری سکوی فاز ٢١ اواخر خردادماه انجام می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: حفاری ١١ حقله چاه فاز ٢١ به پایان رسید و عملیات تکمیلی چاه‌ها نیز تا اواسط تیرماه به پایان می‌رسد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا علیرضا عبادی، سرپرست فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با اشاره به پایان حفاری ١١ حلقه چاه فاز ٢١ پارس جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده بارگیری سکوی فاز ٢١ از اواخر خردادماه آغاز شده و نصب آن نیز تیرماه انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه شرکت تاسیسات دریایی بارگیری دو سکوی ١٩A و ٢١ را همزمان انجام خواهد داد و گفت: عملیات نصب سکوی فاز ٢١ حدود ١٠ روز پس از نصب سکوی ١٩A انجام خواهد شد.


سرپرست فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی گفت: هم اکنون حفاری ١١ حلقه چاه فاز ٢١ به پایان رسیده است و در حال انجام عملیات تکمیلی چاه‌های این فاز هستیم که انتظار داریم تا اواسط تیرماه این بخش از کار نیز به پایان برسد و پیش از آمدن سکوی دکل از موقعیت خود جابجا شود. عبادی درباره ردیف دوم شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ نیز گفت:‌ هم‌اکنون ردیف دوم شیرین سازی به بهره‌بردار تحویل شده است و در مرحله عملیات آزمایش نشتی است که پس از این مرحله، آماده سازی ردیف دوم برای راه‌اندازی در تیرماه به پایان می‌رسد و آماده راه‌اندازی می‌شود.


وی پیشرفت کلی طرح را ٨٧,٥ درصد اعلام کرد و گفت: سکوهای فازهای ٢٠ و ٢١، خطوط لوله، پالایشگاه و حفاری به ترتیب از پیشرفت‌های ٨٦، ٨٦.١، ٨٦ و ٩٤.٥ درصد برخوردار هستند. طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان برای مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه یک میلیون و ٥٠ هزار تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی و تثبیت شده برای صادرات و بازیافت روزانه ٤٠٠ تن گوگرد برای صادرات در اولویت وزارت نفت قرار دارد.



  کد خبر : 1758
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :